Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Gunilla Tuvesson-la Fleur - 29 mars 2009 18:31

"Ja det är våren, det är våren som har kommit igen och med den kärleken"

Detta är inledningen på en gammal schlager från x antal år sedan. Det spirar i rabatterna och fåglarna slår i skyn sina drillar, som en bekant till mig brukar utrycka sig. Katterna springer ut och in som om det brann i bakhasorna på dem. Vi har två könsmogna hanar, men ta det lugnt vi ska kastrera dem snart, men under tiden får de ha lite roligt.

Kärleken, ja. För mig betyder kärlek utgivande. Tänk om man hade så mycket kärlek att man skulle ge sitt liv för en annan person. Jag tror inte man vet det förrän man själv är i den situationen. Vi får hoppas att det inte händer så ofta, för vi skulle med stor sannolikhet inte bestå provet, inte jag i allafall. Men det händer ibland att man läser i pressen om modiga människor som kastar sig in i eldhav för att rädda någon. Andra människor får nästan ta till våld för att stoppa dem.

Utgivande kan också vara att avstå från något man tycker om, tex om man är tre personer som ska dela på två chokladbiskvier. Då hade jag nog kunnat tänka mig att hålla igen den dagen.

Jag fick höra en historia om en flicka som såg sin mamma plocka blommor och medan mamman gjorde det förklarade hon att hon älskade blommor. Flickan såg nästan lite rädd ut och mamman undrade varför. "Du säger att du älskar mig också precis som blommorna, varför plockar du dem då??" 


"Hämnas inte mot den som gör er något ont. Försök istället att göra gott mot alla människor"

Kram Nilla

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards